2015. augusztus 25., kedd

Újabb "Édes Álom" álomcsapdák.. :)

Álomcsapdákban most sincs hiány.. a megmutatásban már annál inkább. :( Mea culpa...tudom én. De most itt vagyok, és már mutatom is, mi mindent készítettem az elmúlt hetekben.

Az első álomcsapda speciális abból a szempontból, hogy a család két tagja is asztmás-allergiás, ezért különleges módon kellett megoldanom az elkészítést. A szokásos nádból font karikát készítettem hozzá keretnek, és pirosra festett kendercérnával burkoltam be, mielőtt a hagyományos hálót beleszőttem. A formája (klasszikusan csepp forma) és a színvilága ebből láthatóan az eredeti, hagyományos csipeva indián álomcsapdákhoz hasonló, bár azért kiegészítettem némi ezmegazzal, hogy cicamamás is legyen. A díszítés elég minimalista, de törekedtem rá, hogy minél kevesebb porfogó felültet teremtsek, ezzel se nehezítsem Boldi és az Apukája életét, hiszen segíteni szeretnék, nyugodt, békés álmokat adni, nem pedig gondot okozni. Nagyon szerettem egyébként készíteni... a piros szín valóban feltöltött engem is. :)
A  tollakat egy fából készült festett madárka pótolja, jelképezve a szabadon szárnyaló képzeletet, a lélek végtelenségét. 




Ahogy megszokhattátok, minden álomcsapda tökéletesen személyre szabott, ezért is nem szeretek előre elkészíteni egyet sem. Itt sem volt ez másként. Szimbólumnak a Nap-Hold kettősét választottam, hogy ez a kis legény mindig egyensúlyban legyen önmagával és a világgal is.

A második álomcsapda Saschanak készült, akit egy ideje állandó rossz álmok gyötörnek, nem tud pihenni, és ez egy ovis legénynek komoly gondot okoz. Ezt Te is tudod, ha csúszdáztál már fáradtan..amikor az embernek még a trambulinban sincs kedve ugrálni. ;-)
Több szempontból is különlegesre sikerült ez a darab. Az alapja peddignádból font karika körbehorgolva. Most egy kicsit itt is közelebb maradtam az autentikus verzióhoz, ezért a hálót ennek megfelelően készítettem el. És akkor jöjjenek a különlegességek.

(képzeljétek ide a dobpergést...)
Ezeket a szuper tollakat Sascha kedvenc libái, Márton és Matild adományozták a kis barátjuk álomfogójához. Na jó, nem egészen tudatosan, csak szétszórták pancsolás közben az udvaron, Sascha Anyája pedig összeszedte és elhozta nekem. (ebből következik, hogy ha szeretnétek Márton és Matild adománytollaival díszített álomcsapdát, akkor ez is kérhető opció ;) ) Azért örültem, hogy ezeket a tollakat tudtam felhasználni, mert a család két házi kedvence nagyobb erőt ad az álomcsapdának is, hiszen a szeretet köti össze őket. 

Hegyi kristály és ametiszt is került ezúttal a hálóra. 

Az **ametiszt** gyógyító kő, ami segít a testi, lelki fájdalmak megszüntetésében, és amiért én kifejezetten ezt választottam most: emeli a környezete rezgését, energiaszintjét, a tisztaság és a spirituális védelem kristálya. Nyugtatja és összpontosítja a hiperaktív elmét. Márpedig Sascha egy elképesztően pörgős energiabomba...ráfér a nyugalom, legalább alvás közben. :D

A **hegyi kristály** fényhozó, minden más kő hatását felerősíti, miközben jó gondolatokat és szelíd erőt sugároz. Segít az energiablokkok feloldásában, egyensúlyt teremt. 

A harmadik különlegessége, hogy a Mátrából hoztam hozzá egy követ és egy nagyon öreg fenyőfa kérgéből egy darabot. A családunk életében a Mátra nagyon fontos szerepet tölt be. Ott tudunk a legjobban feltöltődni, kikapcsolódni, megnyugodni. A hegy ereje varázslatos, ezért is szerettem volna egy darabja felkerül erre az álomcsapdára is.




És végül a "Levendula" álomcsapda, amit a Kreatív Kuckó által szervezett Lila adománygyűjtő kampány keretében készítettem el, és a Tihanyi Piac Placcra került augusztus 22-én. ( Ha arra jártál, talán láttad is)

Virágné Brunnbauer Tina tervezte a Gombolyag Magazinban megjelent Egyiptomi boleró mintáját. A boleró(k) is készül(nek) ahogy láttátok, de közben azért felhasználtam máshoz is a minta közepét.. mert úgy tetszett. Most éppen ehhez az álomfogóhoz.Itt tehát a háló nem egészen hagyományos, több benne a horgolás, de ugyanakkora szeretettel készült, így a "varázserő" töretlen.

Az alapja szőlővessző (saját szőlőből), amely sok kultúrában, vallásban bír szimbolikus jelentéssel...elégedettség, a bőség, a gazdagság fogalmai kapcsolódnak hozzá. A tollak mellett szalagokkal, csiszolt gyöngyökkel és egy virággal díszítettem, a színvilág a lilás-mályvás árnyalatok felé mozdult most el, tekintettel a levendulára, mint választott témára. 

Hegyi kristály került rá (egy nagyobb kő), amiről már tudjátok, hogy fényhozó, erős pozitív energiával, magas rezgéssel, tértisztító hatással.






Ugye, hogy szorgos bocs voltam? Vagy ahogy a kövér ellenőr mondja a Thomas és barátaiban (és ami azóta nálunk szállóigévé vált), igazán hasznos mozdony voltam. És csak a hasznos mozdony a boldog mozdony. Nem igaz? ;-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése