2016. február 1., hétfő

Szőnyeg, szőnyeg, varázsszőnyeg

Látom, hogy tegnap milyen sokan jártatok erre... disznó vagyok, tudom. Megint lekéstem a vasárnapot. Cserébe viszont dolgoztam.. :) 

Szóval a mai posztot egy későbbi előszelének is tekintheted. Ugyanis mutatom, mivel ügyködtem mostanában. 


Úgy alakult, hogy Édesbaba és okos anyukája kinyírta az összes fürdőszobaszőnyeget a közelmúltban, mert nem kenhetek mindent az én tündéri kis pankrátoromra. :) Utánpótlásról meg nem gondoskodtam. Mindig csak halogatom, hogy majd holnap, majd holnapután, majd ha nem esik elszaladok ide vagy oda, vagy amabba a remek boltba. Aztán csak nem szaladtam. Maradt a vizes lábbal csúszós csempén sasszé..ami legalábbis felért egy balettmutatvánnyal. Márpedig vízilovak ne balettozzanak, kérem alássan! ;-)

Ezért jött az isteni szikra, a múzsa váratlanul érkező csókja ebben a kilátástalannak tűnő helyzetben mint afféle deus ex machina az én csöppet sem ókori és még annyira sem görög, de annál inkább drámámban. Szóval szekrénypakolás közben a lábamra esett egy gombolyag pólófonal. Amit ne érezz úgy, mint jelentéktelen, tollpihényi jelet.. ugyanis egy ilyen gombóc nagyjából egy kiló. Jól olvasod.. egy kiló. Az olyan másfél méterről a kislábujjadon már egészen komoly odafigyelésre késztető jel. :D Figyeltem is rá. És mi volt a szikra? Hát az, hogy akkor ebből a szép kis halvány narancssárga fonalból most szőnyeg akar lenni. Így magyartalanul megfogalmazva. Az irodalmárok most becsukják szemüket, és továbbolvasnak. 

Lehettem volna egyszerű és nagyszerű és egy sima kör vagy téglalap alakú szőnyeggel is beérhettem volna. De jellemzően nem tudok leállni, ha a saját életem bonyolításáról van szó. Úgyhogy előkaptam a mintagyűjteményemet jó hörcsöghöz méltón, és már találtam is egy remek virágos poháralátét mintát, ami ilyen vastagságú fonalnál már ugye alapjában véve is jelentős méretnövekedést eredményez, hát még akkor, ha kicsit meg is variálom. A fonal lassan elfogy, és így a szőnyeg is hamarosan elkészül. A hét közepén talán már nem kell tartanom attól, hogy kitöri valamelyikünk a nyakacskáját. 

És akkor nézzük a technikai részleteket. Ez a gombolyag a Fonalshop.hu kínálatából került elő, amit ide kattintva tudtok megnézni. 

A fonal neve: Hooked Zpagetti
Adatai: kb. 800 gr/120m
Ára: 2900 Ft, akciósan 1890 Ft (én is így vettem, és most is akciós, ha jól láttam)

Egy ilyen guriga elég egy nagyjából 60 cm átmérőjű szőnyeg elkészítéséhez. Ami egészen jó ár-érték arány véleményem szerint. 

 Máshol is találtok persze pólófonalat, de akár el is készíthetitek. Ehhez csak össze kell szedni az eddig itt-ott zsákokban tárolt pólókat, lepedőket, ágyneműket, amiket az ember félretesz, mert használni már nem fogja, de mégis kár lenne kidobni. Ezeket kell nagyon ügyesen, lehetőleg minél kevesebb véggel felcsíkozni. Érdemes spirálisan dolgozni, hogy hosszabb szakaszokat kapj belőle. Zártabb mintájú horgolásnál persze nem tragédia, ha rövidebb vagy esetleg csomózott az így kapott fonalad, de az enyémhez hasonló mandalamintánál már egészen zavaró lehet. 

Mutatok egy videót is a készítésről.. persze nem magyar nyelvű, így ha igénylitek, készíthetek egyet én is.. persze ehhez kérnetek kell, mert anélkül lehet, hogy nem leszek elég motivált. ;-)


A lényeg tehát, hogy félbehajtod hosszában a pólót, és úgy teszed a vágólapra, deszkára vagy amin nyugodtan szabdalhatsz, hogy az ujjak tőled távolabb essenek. Ezután sniccerrel két centis csíkokat vágsz belőle úgy, hogy távolabb eső oldalt nem vágod végig... ezt persze ollóval is megteheted, olyankor nem árt előre bejelölni, hol fogsz vágni és fennáll az esélye, hogy görbe lesz, ami azért gond, mert ha valahol vékonyabb, máshol vastagabb a fonal, akkor a széthúzgálásnál nagyobb eséllyel szakad el. 

A szőnyeget horgolhatod körben, ahogy a sapkakészítésnél tanultuk folyamatosan szaporítva körönként, de választhatsz ennél bonyolultabb mintát is. ;-) Normál esetben néhány óra elég az elkészítéséhez, szóval igazi egydélutános projekt.

Jó mulatást hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése