2015. január 31., szombat

Vigyázat, hörcsög a házban - függőségeim története

A nagy keleti bölcsek elmondják, hogy nincs szükségünk másra, mint önmagunk társaságára. A tárgyak,  a szokások a földhöz, az anyagi világhoz láncolnak. Egy igazi bölcs mindig növényi létformát választ magának.. csak annyit eszik, hogy ne haljon éhen. Nem vagy csak nagyon keveset mozog. Elmélkedik, átadja magát a világ, a természet folyásának. Persze hová lenne a világ, ha mindenki csak fotoszintetizálna....

Én bátran vállalom, hogy vannak függőségeim. Büszke persze nem vagyok rá, mert azt szerintem Te is érzed, hogy ami függés, az leláncolás is egyben. Az egyensúly megtalálása, a mértéktartás mindenben szerintem a kulcs. De terelek..húzom az időt, hátha akkor mégsem kell leírnom, mennyire rossz vagyok. :)

Szerintem a hörcsögölés az egyik legrosszabb emberi tulajdonság és bizonyos szempontból én sem vagyok ettől mentes. Az alapja a vegytiszta birtoklási vágy. Éreztétek már azt, hogy abból, ami tetszik, amit szeretsz, minden kell? És nem kölcsönbe kell, hanem a polcra. Ha pedig megvan, akkor istenments kidobni, elajándékozni? 

Hogy én mit hörcsögölök?

- mintákat, mintaleírásokat, inspiráló képeket
- fonalat minden mennyiségben
- könyvet... saját könyvtáram van itthon.. :)) (a tesóm ide jár kölcsönözni :D)
- jó minőségű edényeket és késeket és bögréket
- szalagot, rongydarabokat, szép papírokat

Folytathatnám a sort..  felismerheted magadban a hörcsögöt, ha képtelen vagy megválni ruhadaraboktól, amikről pontosan tudod, hogy sosem fogod felvenni. Ha nem tudsz dokumentumokat törölni a gépről, mert hát azt egyszer Te írtad, és hátha kell még valamire. Ha akkor is megveszel mindenféle különleges alapanyagot akár a konyhába, akár a hobbidhoz, ha épp aktuálisan még fogalmad sincs, hogy mire fogod felhasználni, és egyáltalán.. amikor mindent félreteszel, őrizgetsz merjóleszazmégvalamire. :)

Az év elején nagyon szépen végigmentem a vállalásaimon. Szortíroztam ruhát, fonalat, újságot. Persze nem fogom ám abbahagyni. És tudod miért? Hihetetlen sziklák gördülnek le az emberről, ahogy kidobálja a kacatokat, a használhatatlan vagy sosem használt cuccokat. Olyan, mintha hirtelen átszellőztetnéd a lelked, elméd és a gondolataidat. 

Őrületesen felszabadító érzés! :)

A másik nagy bűnöm a Pinterest.. Ismered? A tesóm mutatta meg még tavaly nyáron.. először csak néztem, nézegettem, és ha már annyira erősködött, letöltöttem a telefonomra. Hatalmas hiba volt. Kezdetben nem tudtam mit kezdeni vele, nem értettem, hogy ez igazából mire jó? Hogyan fogok én keresgélni rajta, és különben is..minek? Aztán egyszer csináltam egy táblát, mert horgolt könyvjelzőket kerestem.. Ahogy nézelődtem, egy csomó érdekes dolgot láttam, és már indult is a lavina. Nem mondom, hogy minden nap nézelődöm, de amikor igen, akkor 1-2 óra úgy száll el, hogy észre sem vettem. És máris ipari mennyiségű "majdegyszermegcsinálom" jellegű képet gyűjtöttem össze magamnak. 
De talán ez az egyik olyan dolog, amit a legkevésbé sajnálok. Elég felnézni néhanap, amikor épp ötlethiányban szenvedek, vagy csak egyszerűen érzem, hogy egy munkámnál valami hiányzik. Mindig találok az elmentett dolgaim között vagy mások tábláin érdekességeket, vagy épp csak egy kis részletet, ami inspirál, továbblendít, és új ötletekkel tölt fel. 

Te használod a Pinterestet? Nyitottam egy profilt a CMK-nak is, így ott meg tudom mutatni Neked, mind dolgoztam mostanában, mi az, ami inspirál, mi az, amit tervezek, és ami feldob, foglalkoztat, motivál. 

Keressétek a Cicamama Kuckóját, kövessetek, ajánljatok nekem újabb mintákat és mutassátok meg, Nektek mi tetszik éppen.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése