2016. január 10., vasárnap

Szupertitkos sálcserebere

Van néhány lelkes kötős-horgolós szupercsaj, akik minden évben 1-2-3 alkalommal rászánja magát és csapatot verbuvál egy kis titkos ajándékozós mókához. A játék lényege, hogy választanak valami kiegészítőt, most éppen sálat, aztán a jelentkezők kigondolják, milyen sálak tetszenek nekik, milyen színekben, anyagokban, mintákban gondolkodnak, és Ők mit tudnak elkészíteni. Ezek után jön a "sorsolás", és lehet nekilátni a nyomozásnak, hogy kitaláld, mire vágyik az a hölgy, akinek az angyalkája lettél. Még sosem vettem részt ilyenben, pedig gondolkodtam már rajta...no de most. :)

Amíg nem küldjük el a sálakat (ez március 1. lesz idén), nem mutathatok színes és teljes képet, de azért fekete-fehér verziót lehet. Szóval az én választottam egy igazán különleges fonal - Malabrigo Silkpaca... ami selyem és alpakka keveréke, természetes szál, és a belőle készített darabok olyan puhák, könnyűek, mint egy felhő. :) A festése semisolid, tehát adott színen belüli nagyon finom átmeneteket tartalmaz. Igazából csak irizál, mintha játszana vele a napfény. Nem mondom, hogy olcsó fonal, de amikor az ember igazán luxus élményre vágyik, akkor megenged magának egy kis extra vásárlást is. Főleg, ha ilyen jó ok akad rá. :)


 Meglepődtem, mert a fotó alapján szupernagy motringokra számítottam. Pedig gondolhattam volna, hogy egy 5 dekás lace fonal gombócba tekercselve sem éri el egy narancs méretét. :)) De kettő van belőle, és elég kiadósnak ígérkezik. Persze gondolhatod, hogy ott tartok, hogy nekem is kell ilyen fonalból kendő vagy stóla mindenképpen. De ha már lúd, legyen gömbőc, és van ennek a  fonalcsaládnak tiszta selyem fonala is. Árban még felhörrenősebb, de igazi megérdemelt luxus, nem vitás. :)





A minta Salamon csomókkal kombinált rácsminta, nagyon izgalmas horgolni, és egyben ez az egyik új technika, amibe eddig még nem vágtam bele, mindig csak nézegettem. Mármint a lace fonal horgolása, a Salamon csomó és a gyöngyös díszítés. Szóval a Kreatív Kihívás egyik tételét máris kipipálhatom, ha elkészülök végre. ;-) A Horgoló-suliba is felkerül természetesen a minta, hogy aki kedvet érez, szintén belevághasson.

Egészen más hozzáállást igényel egyébként, és elég nagy odafigyelést, mert egy ilyen pókhálószál szakadékony, gubacolódik és tekeredik, a minta pedig nem engedi meg, hogy fonalvégek legyenek benne, mert nem tudod hová elrejteni, szóval figyelni kell, nem tévézős projekt, ami persze nem gond, olyanból amúgy is elég sok akadt mostanság. Egy ajándéknál pedig kifejezetten szeretem, ha figyelni kell a készítésnél és arra tudok koncentrálni, akinek készül. Ugyanakkor kétségtelenül nagy váltás a téli darabokhoz képest és az extra vastagságú fonalak után (lásd tutyik). 

Te szereted a csipkestólákat, kendőket? Ugye Te is úgy gondolod, hogy egy igazán különleges és irigylésre méltó darab minden nőnek jár? 

Ha még nem lepted meg magad egy ilyen remek "megérdemlem-ajándékkal", akkor idén éppen itt az ideje. ;-) Keress bátran, és alkossuk meg a Te saját örök darabodat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése