2014. december 9., kedd

Kedvességek listája - mivel okozzunk örömet másoknak :)

Ahha... persze sejtettem, hogy lennének ötleteid, de én most teljesen más jellegű listára gondoltam. ;-)



A Pinteresten csemegéztem - na jó, hörcsögöltem az újabb ezerféle megvalósításra váró mintát -, és a karácsonyi bódulatban belebotlottam pár érdekes listába. Ezek nem arról szóltak, mit vegyél vagy mit kérj ajándékba, hanem konkrét cselekvési terveket arra, mit tehetsz spontán véletlenszerűen kiválasztott idegenek kedvéért. A lényeg, hogy ne várj érte semmi, még köszönömöt sem, mert az elvárás elrontja a kedveskedés ízét. 

Összeszedtem ide Neked párat, mert megmondom őszintén, nekem tetszik ez a kezdeményezés.

Az én adventi "jószolgálati" listám, csemegézzetek belőle (még sorszámozni sem fogom):

készíts kedves karácsonyi üdvözlőlapot a szomszédaidnak
lepd meg az idős szomszédokat, ismerősöket egy kis karácsonyi sütivel, mézeskaláccsal
hagyd benne a pénzt a bevásárlókocsiban, miután visszatoltad
támogasd a helyi élelmiszerbankot, élelmiszert osztó segélyszervezetet (vagy családsegítő szolgálatot)
mosolyogj egész nap
adományozz könyvet az iskolai könyvtárnak vagy valamelyik gyermekkórháznak (ide játékokat is vihetsz)
főzz valami finomat a családnak
engedj előre valakit a sorban a postán vagy a pénztárnál
ölelj meg valakit
beszélgess valakivel, akit nem ismersz még igazán
adományozz takarót, lepedőt és nedves/száraz eledelt a közeledben működő menhelynek
írj egy csomó kedves kis post it cédulát, és ragaszd fel őket mindenfelé, amerre csak jársz
"felejts" egy könyvet a buszon/vonaton/váróban... hagyj benne egy cetlit "jó mulatást" felirattal
készíts madáretetőt (később se felejtsd el feltölteni)
köszönj mindenkinek, köszönd meg a segítséget
engedj előre valakit az ajtóban
készíts egy termosz forró (rumos) teát, és osztogasd szét a hajléktalanok között
mondj valami kedveset egy idegennek
köszönd meg a postásod munkáját valami apró figyelmességgel (el se hinnéd, mennyire meg fog hatódni tőle)
vidd el a kinőtt ruhákat, játékokat, könyveket egy segélyszervezethez
legyél különösen türelmes
hívd fel a szüleidet/testvéredet és mondd el neki, hogy szereted
add át a helyed a buszon, vonaton
nevettess meg valakit
vidd ágyba a kávét/teát/kakaót a kedvesednek
látogass meg valakit, akiről tudod, hogy magányos
vigyázz egy barátod gyerkőceire, hogy szusszanhasson
adj vért
simogasd meg azt, akinek szüksége van rá


Folytasd a listát, és meséld el kérlek nekünk is, ha volt valami kedves élményed. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése